اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

زندگی در میان بمباران، پزشک اماراتی ساکن غزه از وضعیت منطقه می گوید

تجربه

دکتر ثاهر، جراح ارتوپد مقیم امارات، پس از داوطلبانه کار کردن در بیمارستان صحرایی تحت حمایت امارات در غزه، تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند. او گفت پس از بازگشت به خانه، چند هفته طول کشید تا شب‌ها به خوبی بخوابد. دکتر ثاهر که نزدیک به یک ماه در این بیمارستان کار کرده بود، اظهار داشت که به خوابیدن در صدای بمباران‌های میان عادت کرده بود.

او گفت: «وقتی برای اولین بار به آنجا رسیدم، به خاطر صدای بمباران‌ها به سختی می‌توانستم بخوابم. اما بعد از مدتی به آن عادت کردم. سپس، وقتی به خانه برگشتم، سکوت برایم سخت تر بود. خوابیدن در سکوت سخت بود. تقریباً یک ماه طول کشید تا خودم را تنظیم کنم و دوباره شب‌ها به خوبی بخوابم. واقعاً شگفت‌انگیز است که چگونه بدن انسان را به شرایط خاصی تبدیل کند

فرصت

دکتر ثاهر از فرصتی که به او داده شد تا به عنوان داوطلب به غزه برود، بسیار سپاسگزار است. او توضیح می دهد: «همراه با صدها پزشک دیگر درخواستی دادم. معمولاً پزشکانی که به زبان عربی مسلط هستند، انتخاب می‌شوند، اما تیم جراحان ارتوپدی را امتحان کردند و من این فرصت را پیدا کردند که بروم.»

تجربه زندگی متحول کننده

دکتر ثاهر تجربه کار داوطلبانه را به عنوان یک تجربه فراموش‌نشدنی و تحول‌آفرین توصیف می‌کند. او به یاد می‌آورد: «یکی از بیمارانی که او را عملی می‌کند، باید یک پا و یک دستش را قطع کند. بعداً متوجه شدیم که تمام خانواده او در حمله هوایی کشته شده اند. صبوری و ایمان باورنکردنی او و سایر اهالی غزه واقعاً تأثیر عمیقی بر من گذاشت.»

زندگی روزمره

او به خاطر می‌آورد که تیم جراحان روزانه هفت یا هشت عمل جراحی می‌دادند و روزهای کاری از ساعت 8 صبح تا 8 شب ادامه داشت. هر سه روز یک بار شب‌ها در نوبت بودند و در واقع اورژانسی عمل می‌کردند. او می‌گوید: «یک روز که در تماس بودم، ساعت 8 صبح کار را شروع کردم و تا ساعت 3 بعد از ظهر بعد از ظهر.

پشتیبانی و مدیریت بیمار

دکتر ثاهر از مدیریت و پشتیبانی بیمارستان صحرایی امارات شگفت‌زده شده بود. او با خنده می‌گوید: «غذاهای آماده همراهم بود، اما هرگز مجبور به استفاده از آنها نشدم. چرا که روزی سه بار به ما غذا می‌دادند و حتی لباس‌هایمان را می‌شستند. واقعاً باید توجه داشت که آنها چقدر خوب همه چیز را برای ما مدیریت کردند.»

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا